torstai 14. heinäkuuta 2011

Jokainen ihminen on samanarvoinen

Mä oon miettiny jo pitkään ja mietin edelleen, että miksi uskostaan ei saa sanoa mitään, ilman että sut leimataan hulluksi tai tyhmäksi. Onko suomalaiset tyhmiä uskoessaan jääkiekko maajoukkueen voittavan kultaa? Tai onko äiti tyhmä uskoessaan lapsensa hyvään tulevaisuuteen? Mikä siinä on niin kamalaa, jos sä uskot Jeesukseen? Jos sä uskot mihin tahansa muuhun tai et mihinkää, se on coolia ja sä oot "hyvä jätkä", mutta jos sä sanot uskovas Jeesukseen, sut leimataan hulluksi, tyhmäksi ja idiootiksi.
Jumala rakastaa KAIKKIA, piditpä siitä tai et!
Mua kiusattiin koulussa, koska mä oon uskossa. Teinkö mä koskaan mitään pahaa muille? En! Ainut mitä "tein" oli se, että mä uskoin. En tuominnu muita siitä että ne ei usko. En "pakkosyöttäny" muille sitä. Mutta onhan mulla silti oikeus puhua asiasta, mikä on mun elämässä tärkeintä! Isoäidit puhuu ylpeinä lapsenlapsistaan kaupassa muille mummuille.. "Mun lapsenlapsi teki sitä ja tätä".. Miettikää miltä siitä isoäidistä tuntuis, jos muut sanois sille "Turpa kii, en mä usko!" tai "Älä pakkosyötä mulle kertomuksia sun lapsenlapsistas, ei mua kiinnosta!". Tottakai sellanen tuntuu pahalta. No, ootteko koskaan miettiny, että ku te sanotte uskovaiselle samoja asioita tai sanotte meitä tyhmiksi siksi, että me uskotaan sellaseen asiaan, mikä ollaan hyväksi koettu, te ootte epäkohteliaita ja saatatte jopa pahottaa osan mielen. Mua se ei sinänsä häiritse, mutta se on silti röyhkeää.
Mulla on paljon kavereita, jotka on ateisteja, enkä KOSKAAN oo sanonu, että ne on tyhmiä, koska ei usko mihinkään. Ihmisen ei oo tarkotus tuomita ketään!
Toinen mitä en oo koskaan käsittäny on se, että miten ihminen vois olla toista huonompi sen takia, että hän on iholtaan erivärinen kuin joku toinen, tai tulee eri kulttuurista/maasta! Tai jos toinen on toista köyhempi, tekeekö se hänestä huonomman? EI! Meidän KAIKKIEN pitäis muistaa, että JOKAINEN ihminen, on SAMANARVOINEN!!
Rakasta kuin Kristus
Mä oon aina sanonu ja aion jatkaa sen sanomista niin kauan kunnes jokainen sen varmasti ymmärtää, että JOKAINEN ON SAMALLA VIIVALLA TOISTEN KANSSA! :) Ei oo ylempi tai alempi arvosia, vaan jokainen on samanarvoinen! Joten ens kerralla ku aiotte arvostella toista (ja sitä tekee ihan jokainen, myös minä) yrittäkää muistaa, että ette ole sen parempia ihmisiä! Miettikää ensi, miltä teistä tuntuis, jos teille oltais ilkeitä jos olisitte toisia isompikokosia, laihempia, tummempia, vaaleempia, uskoisitte eri asiaan, olisitte köyhempiä, rikkaampia tai mitä ikinä ja teitä haukuttais sen takia. Ei kukaan oo toistaan parempi, kaikki on samanarvosia. Siispä, olkaa kaikille kilttejä, ettehän tekään haluaisi että kukaan on teille inhottava?!! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit ♥ Se piristää mieltäni :)
Yritän vastata jokaiseen kommenttiin, joten jos haluat lukea vastaukseni, muistathan painaa "tilaa sähköpostitse"-painiketta kommenttiboksin alta! :)