tiistai 17. heinäkuuta 2012

Usko ei ole henkilökohtainen asia!

Mua on jo pitkään ihmetyttäny, että mikä siinä oikeen on, että monet sanoo uskon olevan henkilökohtainen asia. Sitä se ei todellakaan ole! Oon myös ihmetelly, miksi jotkut salaa uskoaan, koska sitähän se on, jos sanoo uskon olevan henkilökohtaista. Sillon häpeää uskoaan. Se yleensä kertoo, ettei sillon oo välit Jumalan kanssa ihan kunnossa. Miettikää, jos Jeesuski olis sanonu vaan "en mä puhu mun uskon asioista, se on henkilökohtainen asia" tai "Jumala, mä en voi kertoa ihmisille susta, en mä voi kuolla ihmisten puolesta julkisesti, koska tää on henkilökohtainen asia. Anna mä kuolen salaa, ilman että kukaan tietää mitä mä oon tehnyt maailman edestä". Niin, mietippä nyt. Jos usko olis henkilökohtainen asia, niin sillonhan Jeesus oikeasti olis kuollu salaa, eikä siitä puhuttaisi. Sillon, jos sä sanot sun uskon olevan sun oma asia, henkilökohtaista, niin sillon sä teet vastoin raamatun käskyä, missä käsketään mennä maailman ääriin kertomaan Jumalan rakkaudesta ja siitä, mitä Jeesus teki meidän puolesta. Siinä ei oo mitään henkilökohtaista! Sitä rakkautta, sitä suurenmoista aarretta, jonka Jeesus meille on osoittanut, ei ole tarkoitettu pidettäväksi itsellään. Se on tarkoitettu JAETTAVAKSI! Jaettavaksi naapurille, kaverille, perheelle, ystäville, työtovereille, lukijoille, ihan jokaiselle meistä! Jos sä meet vaikka naimisiin, niin ethän sä sillonkaan pidä sormuksias tyynyn alla piilossa, ettei kukaan näe niitä. Ethän sä sano muille, "se on mun henkilökohtainen asia, en mä kerro oonko naimisissa". Jos sun mies/vaimo/poikaystävä/tyttöystävä tekis niin ku vaikka joku tulis iskemään sitä, niin mä oon 100 varma, että sulle tulis siitä todella paha mieli! Ihan taatusti tulis! Mulle ainaki tulis! Yhtälailla Jeesus voi pahoittaa mielensä siitä, että sä et kerro Hänestä kenellekkään, etkä vastaa jos sulta kysytään uskotko sä. Ja kaiken sen jälkeen, mitä Jeesus on sun puolesta tehnyt, sulla ei yksinkertaisesti vain ole oikeutta tehdä niin Jeesukselle!


Mä en ikinä lakkaa kertomasta, että mä oon uskossa. Mä oon hiljaa vasta kuolleena, jollon mä siirryn ylistämään Jumalaa taivaaseen Hänen luokseen. Mä kehotan, mieti hetki sun elämää. Mihin sun elämä on menossa? Jos sä kuolisit nyt, pääsisitkö sä taivaaseen, vai joutuisitko viettämään ikuisuuden helvetissä? Sitä ei kannata vetkuttaa, koska sä et voi ikinä tietää millon sä kuolet, tai millon Jeesus tulee hakemaan omansa pois maan päältä. Mä voin luvata, että sä ET missään nimessä halua joutua huomaamaan, ettet sä ollutkaan ottanut Jeesusta vastaan eläessäsi, vaan joudut sinne, minne kukaan ei halua! Jotkut sanoo, että mistä sä voit tietää, että Jumala todella on olemassa? Entä jos sä kuolet ja huomaat, että olitki väärässä ja sitte sua harmittaa, että uskoit turhaan. Mutta mietippä asiaa niin, että jos sä kuolet ja huomaatki, että sä olit väärässä ja Jumala todella on olemassa, niin sä et voi korjata asiaa enää. Sä et voi asialle mitään ja sitte sä joudut ikuisuuden viettämään hirveässä paikassa. Mutta jos sä otatkin Jeesuksen vastaan eläessäsi ja elät Hänen tahtonsa mukaan ja kuolet, sä pääset taivaaseen. Sitte jos käviski niin, ettei Jumalaa oliskaan, sä et menettäisi mitään. Et eläessäsi etkä kuollessasi. Ei sun tarvi kun katsoa ympärillesi. Ei maailma oo voinut syntyä räjähtämällä. Kaikki maailmassa oleva on suurta ihmettä. Myös sinä :) Jo se on todiste siitä, että Jumala todella on olemassa!

Usko Jumalaan

Jeesus kuoli, koska sinulla on väliä!

4 kommenttia:

  1. Todellakin! Jeesus on herrojen Herra, kuninkaitten Kuningas ja jumalien Jumala! Muuta nimeä ei meille ole taivaan alle annettu, jossa me voitaisiin pelastua. Jeesus on ihana!
    -Atte-

    VastaaPoista
  2. Olipas voimallinen kirjotus! Tosi fiksusti sanoit noi asiat. Ihan totta joka ikinen kohta joista kirjoitit. Meille on annettu vaan yks käsky ja se on että levittää evankeliumia Jumalan tottelemisen lisäksi niin tottakai sitä pitää kertoa kun vaan on mahdollisuus eikä ensin sulkea niin että kukaan ei kysy siitä mitään.
    Tätä tekstiä lukiessa tuli jotenki sellanen olo, että oot hengessä ja totuudessa tätä kirjoittanu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rukoilin Jumalalta että Hän antais mulle aiheen mistä kirjottaa, ku en keksiny mitään. No, sitten tuli tuo aihe ja ennenku huomasinkaan, olin jo kirjottanu koko postauksen :D Eli jos tää oli hyvä, niin se on Jeesuksen ansiota ♥ Mä toimin vaan kahtena kätenä jotka naputteli näppäimiä 8) Mutta kiva kuulla että tykkäsit :)

      Poista

Kiitos kun kommentoit ♥ Se piristää mieltäni :)
Yritän vastata jokaiseen kommenttiin, joten jos haluat lukea vastaukseni, muistathan painaa "tilaa sähköpostitse"-painiketta kommenttiboksin alta! :)