lauantai 29. syyskuuta 2012

Perhe on Jumalan lahja ♥

Eilen oli super ihana päivä! Vaikka olo on taas alkanut meneen alaspäin :( (nyyh) niin jaksoin kuin jaksoinkin (äitin kannustuksella, kun hän oli meillä eiliseen asti) leipoa pari piirakkaa. Toinen makea, toinen suolainen. (Niistä paremmin joku toinen päivä)


Päivä oli siis ihana, koska Tomi (mun veli) ja Merja (hänen vaimo), sekä maailman ihanin kummipoika Mikael (3v.) tulivat ihanan isäni kyydissä Tampereelta tänne meille kattoon Nelliä :) Koska oon aina Nellin kans, niin nyt mä keskityin Mikaeliin, jota näen aivan liian HARVOIN :( Näin heidät viimeksi joulun jälkeen, joten Mikael oli kasvanut superisti ja on jo iso poika :) Sain häneltä 3 halia, jipiiii ♥ Oon tässä kolmen vuoden aikana tajunnu, miten paljon sitä voikaan rakastaa veljen ja siskon lapsia. Mikaelia näen vaan noin 1-3 kertaa vuodessa, mutta silti mietin häntä koko ajan ♥ Rakastan heitä molempia yhtä paljon, vaikka toinen asuukin kauempana ja näen häntä harvemmin. Ei sitä oo ennen heitä osannut edes ajatella miten paljon heitä rakastaa, mutta sitten kun he syntyivät, niin sen tajusi :) On noi lapset vaan sellanen Jumalan lahja :) Ja muutenki sukulaiset ja perheet. Ikävöin kauheasti mun tätejä, setiä, enoja, serkkuja, mummeja ja paappaa. Heitä näkee niin harvoin, vaikka he ovatkin koko ajan mielessä. No, kai se on osaksi omaakin syytä, koska muutin tänne pk-seudulle ja suurin osa sukulaisista asuu pohjanmaalla. Mun isän isä on jo taivaassa, mutta ikävöin häntäkin. Voi kuulostaa hassulta, koska en häntä muista, mutta kun olen kuullut hänestä niin paljon. No, sitten kun mun aika täälä päättyy, niin näen hänet taivaassa :) Heidi aina sanookin, että onneksi taivaassa me (melkein koko suku) sitten saadaan viettää aikaa yhdessä. Toivon kuitenkin, että myös ennen sitä ;)

Suom. yhdessä muodostamme perheen

No, ehkä en sen enempää ala pohtimaan kuinka kaikkia ihanaakin ihanampia kultakimpale sukulaisia ikävöin, vaan meen viettämään aikaa niiden kultien kanssa, jotka täälä saman katon alla asustaa :) Tulen sitten tässä lähipäivinä päivittelemään jotain tänne :) Viettäkäähän paljon aikaa perheidenne ja sukulaistenne kanssa, jos he lähellä asustavat ja olkaa onnellisia että olette niin siunattuja, että asutte lähekkäin ♥ Kuten otsikossa sanotaan, perhe (ja sukulaiset) on Jumalan lahja meille ♥ samoin myös ystävät! Voikaa hyvin rakkaat lukijat ♥



2 kommenttia:

  1. Mä olin eilen Vihdissä muuttoapuna kun mun äidin vanhemmat muutti palvelutaloon. Illalla, kun homma oli hoidettu, isovanhemmat tulivat sisään uuteen asuntoonsa. Oli tosi koskettavaa. Kun kerroin olevani lähdossä niin mummi herkistyi kyynelehtimään. Piti äkkiä luvata tulla syyslomalla yökylään :P.

    Jotenkin joka kerta kun oon isovanhempien kanssa tulee semmonen herkkä olo että tekee mieli palvella ja huolehtia heidän hyvinvoinnistaan.

    Vaikka mun koko muu perhe ei usko Jeesukseen niin oli silti tosi hienoa tehdä sitä muuttoa äidin, tädin ja serkkupojan kanssa.

    Jumala ei ole kutsunut meitä uskovaisia kunnioittamaan vanhempia ja rakastamaan perhettä vain silloin jos ne on ansainnut sen, vaan jopa silloin kun hommat menee päin mäntyä ja tulee eripuraa, katkeraa mieltä ja anteeksiantamattomuutta.

    Mulla kesti kauan aikaa oppia näitä läksyjä ja itse en olis pystynyt antamaan mun vanhemmille anteeksi ilman Jeesukselta saamaani rakkautta. On ollut välillä vaikeetakin rakastaa vaikka tuli(ja joskus vieläkun tulee siipeen) mutta on kannattanut! Mulla on tänään paremmat välit perheeseen kuin koskaan aikaisemmin! Mä myös uskon ja rukoilen että joku päivä me kaikki voitaisi olla onnellisesti uskossa ja vieläkin läheisempiä toisillemme, niinkuin Sara ja hänen perheensä :).

    Tää oli ihana aihe ja kirjoitus. Tää maailma tarvitsee enemmän tällaisia esimerkkejä mitä Jumala voi tehdä kokonaisten perheiden elämässä.
    -Atte-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sehän oli kiva että olit auttamassa :) Ihan pienilläkin teoilla voi viestittää, kuinka paljon välittää :)

      Kyllä se päivä vielä varmasti tulee, että sun muukin perhe tajuaa, mitä kaikkea hyvää Jeesus voi antaa ja sitten he antavat elämänsä Jeesukselle :) Toivotaan ja rukoillaan, niin kyllä se siitä :)

      Se on totta. Eihän sitä oo mitään anteeksi annettavaa, jos toinen ei oo tehnyt mitään. Eli jos toinen tekee väärin, niin silloinhan se juuri pitääkin antaa anteeksi :) Oli se sitten läheinen tai tuttava. Eikä anteeksi voi antaa ilman Jeesusta, jos puhutaan siis oikein isoista vääryyksistä, kuten vaikka koulukiusaamisesta. Mutta onneksi Jeesus auttoi sua antamaan anteeksi sun vanhemmille! :)

      Kiitos! Kiva kuulla että tykkäsit kirjoituksesta :)

      Poista

Kiitos kun kommentoit ♥ Se piristää mieltäni :)
Yritän vastata jokaiseen kommenttiin, joten jos haluat lukea vastaukseni, muistathan painaa "tilaa sähköpostitse"-painiketta kommenttiboksin alta! :)